Annons:
Etikett04-rustningsrelaterat
Läst 767 ggr
AnnaL
2008-03-06 14:03

Shinaivård - film!

http://www.youtube.com/watch?v=eyJNAluiOKY

 

 
Använda gummihandskar för att få på tsuka-gawa (handtaget) låter förstås mycket smart tycker Anna (det är jag).

Visst är det spray-olja han använder? Jag har läst om det på Kendo World Forums att det används, men själva oljan behöver i min mening inte vara något speciellt, skulle jag göra mig bekväm med en sprayflaska skulle jag nog göra hemmabygge.

Annons:
AnnaL
2008-03-06 18:05
#1

Pssssssst! Kolla in mannens underarmar!

Wariba
2008-03-07 11:50
#2

Problemet med hemmabygge och olja är att ventilerna på sprayflaska (blomspruta) brukar gå sönder relativt fort, många plaster och gummin bryts ned när de kommer i kontakt med olja.

Shinaiolja på sprayburk är riktigt jäkla smidigt att använda och det blir mycket mindre kladdigt omkring en efter bruk.

gholam
2008-03-07 11:53
#3

Det var ju verkligen Papai-armar han hade. Han har nog inte sparat på spenaten…

AnnaL
2008-05-08 13:45
#4

Jag hade svårt att hitta shinaiolja på burk på nätet (dvs. från de kendoaffärer som generellt anses vara "bäst")! Här fanns det i alla fall.

Hemma har vi nu fixat en vanlig sprayflaska där vi tagit bort filterpluppen som sitter längst ned på plaströret och så har vi fyllt flaskan med linolja + kinesisk träolja (färdig blandning från affären). Det är en lättflytande olja så det funkar bra.

Får se hur länge den håller! (Det stämmer ju att plast blir dålig av olja)

MorVoR
2009-05-18 21:20
#5

Läs alla kommentarer av krabykevin :)

Den snubben verkar lite borta.

Kedeviss
2009-05-27 14:10
#6

#5 Hahaha! "My sentences make perfect sense. It's you who don't understand."

Annons:
Upp till toppen
Annons: