Annons:
Etikettoff-topic
Läst 17721 ggr
TommiN
6/6/11, 2:35 AM

Nybörjare

Är 34 år,taskig kondis..bor i Södertälje,finns det hopp för mig att börja med Kendo,har alltid gillat det?

Annons:
Sehvrin
6/7/11, 9:32 AM
#1

Varken åldern eller kondisen är några problem. Så ta du och leta upp en klubb du tycker passar (finns ett par stycken i Stockholm).

Kendo är verkligen en rolig sport som kan få folk som aldrig gillat träning förut (tex jag, men finns många andra exempel också) att bli träningsberoende Flört

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Magnuzk
8/31/11, 1:29 PM
#2

Hej TommiN! Jadå, inga problem alls om du har dålig kondis. Ta det lugnt i början, kanske en gång i veckan och sen öka på när du känner att du vill testa lite mer. Jag gjorde så när jag började med ju-jutsu igen efter flera år utan träning. Klarade mig inte igenom första träningen helt och gick en gång i veckan ett tag och ökade sen till två. Det var under höstterminen och när jag sen skulle skotta snö märkte jag hur stor skillnad träningen gjort. Vart tog snön vägen? Fanns det verkligen inte mer snö att skotta??

: )

Magnus.

TommiN
1/12/13, 1:35 AM
#3

alltså är inte intresserad av kampsporter,utan Kendo,frugan har fått alla kurser hon pekat på,hon fråga mig om vad jag ville göra,,Kendo …:-)

Magnuzk
1/12/13, 5:39 PM
#4

Jadå, inga problem alls om du har dålig kondis. Ta det lugnt i början, kanske en gång i veckan och öka på sen när du känner att du vill det. Kendo har jag tränat, men det var för många år sen i Uppsala. Det är en bra träningsform, väldigt bra för kondisen.

: )

Hrodgar
2/10/13, 10:56 PM
#5

TommiN; JÄTTEKUL! Kör bara! :-D Välkommen till gemenskapen.

http://www.uppsalakendo.se/

Upp till toppen
Annons: