Annons:
Etikettoff-topic
Läst 383 ggr
AnnaL
2007-03-30 17:11

Hockey + kendo = sant

"Svenska Ishockeyförbundet har sökt samarbete, utan framgång, med det Svenska Budo & Kampsportsförbundet med motiveringen att hockey är en kampsport som kan ses som en hybrid mellan boxning och kendo fast på is…"

Budo & Kampsportsförbundet ogillar Ishockeyförbundet

Annons:
hobsala
2007-04-02 00:57
#1

Alla älskar vi psykopater på hal is

Mitt i idyllen av att vara ett land som spelar Bingolotto landar nu äkta gladiatorer i vår svenska trygghet. Detta sker i form av så kallade ishockeygalor med namn som AIK, Djurgården, Brynäs och HV71. Två olika lag tävlar utan pardon i en kamp där ingen skriker Bingo. Vi ser dessa fighter live eller konsumerar dem glatt på SVT, TV4 och Eurosport. Det som gäller är: Vinna eller försvinna! Priset för publiken betalas i förskott vid kassan samtidigt som deltagarna betalar sitt pris i efterskott med spräckta skallar, tappade tänder och ibland bruten nacke. Det står med andra ord härliga till bland alla psykopaterna på hal is samtidigt som den personlighetsstörda publiken jublar vid varje benbrott, bruten hand eller spräckt mjälte.
Ett sant föredöme för alla våra barn och ungdomar att se upp till!

Läs vidare

AnnaL
2007-04-02 10:53
#2

… och då har de ändå mer skydd än kendoka :S Snacka om att budo har en annan inställning till att mötas under kampförhållanden :O

AnnaL
2007-04-02 11:01
#3

(hm… det börjar kännas skumt att forumet är målat med "AnnaL")

hobsala
2007-04-03 10:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Men du Anna.

Ett av problemet med hockeyn är att de klär av sig skydden när de skall kämpa som de töntmachomän de egentligen är. Så gör man inte i sumobrottning. Där har man inga skydd alls eftersom avsikten inte är att skada motståndaren. Hockeyn har blivit mer skum än lovligt. I kendo har man skydd för att skydda sig. Inte klär väl kendokämpar av sig mitt i "matchen".

PS. Du har inte googlat på annaler :-)

AnnaL
2007-04-03 13:39
#5

Ehum. Nej? Fast du fick mig att göra det din lurv?

hobsala
2007-04-06 10:34
#6

*skrattar*

Jag brukar få som jag vill utan vare sig kendo eller sumobrottning. Om du undrat hur jag gör så är svaret: Man skall alltid vara artig och belevad mot damer. man måste veta hur en slipsten skall dras. Bifogar Lektion 1 :-)

Annons:
hobsala
2007-04-06 10:36
#7

Förlåt!

Så går det när man skall göra sig märkvärdig. Här kommer i alla fall Lektion 1

hobsala
2007-04-06 10:38
#8

Nu funkar ingenting längre.

Nu åker snart kvastskaftet fram utan skyddsdräkt :-)

Upp till toppen
Annons: