Annons:
Etikettoff-topic
Läst 546 ggr
NaginatakaWiik
5/16/07, 1:26 PM

Uppvisning i Uppsala

Söndagen den 20 maj invigs Linnéjubiléet här i Uppsala med stor invigningscermoni kl 12-14.

Därefter börjar det riktigt roliga!

Mellan ca 14.30 till 16.30 kommer Budohuset i Uppsala att visa upp sig i Botaniska trädgården. Så vitt jag vet kommer aikido, kendo, iaido och naginata vara där. Vi får själva hitta en lämplig plats att vara på och ägna tre timmar åt att träna i vår underbara botaniska trädgård.

Har du inget för dig och råkar befinna dig i Uppsala eller i närheten så kom dit och titta och upplev.

Det är även många andra aktiviteter som arkeologer, botaniker och andra som kommer visa upp sig.

Annons:
AnnaL
5/16/07, 1:39 PM
#1

Jag skulle vilja se arkeologerna visa upp sig. "Här har vi en ledig kreation i mjuka manchesterbyxor, kompletterade med luftiga sandaler och en moderiktig triasiansk kofta."

NaginatakaWiik
5/16/07, 2:20 PM
#2

Och strax bredvid ser vi ett utmärkt exemplar på botaniker med solkig vit rock, bomullsbyxor i fd beige ton, grova kängor, sax och den den chica kepsen med text "World Botanic meeting 1997"

*viskar*

Ska vi vara snälla nu….? Oskyldig

Rima
5/17/07, 1:03 PM
#3

är det dinosarier ni pratar om???

NaginatakaWiik
5/17/07, 1:23 PM
#4

Ja, precis Rima!

Den första är grävosaurus kulturus och den andra är bladosaurus fixus. Tala om för mamma och pappa att du vill titta på dom på söndag! De kommer att springa fritt i Botaniska trädgården.

Rima
5/18/07, 9:03 AM
#5

Ja! Vill se! villse! villse!

AnnaL
5/19/07, 6:53 PM
#6

Jag tycker vi ska ha vadslagning om hur många kendoka som faller omkull. Jag gissar på två fall (möjligen av samma kendoka).

Annons:
NaginatakaWiik
5/19/07, 9:58 PM
#7

Jag tror det kommer bli fyra kendoka på fall.

Jag lägger en handmassage i potten! Flört

Rima
5/20/07, 1:31 PM
#8

jag ramlade ur badkaret så jag är inte på något humör längre..

Det var läskigt…

Denna kommentar har tagits bort.
AnnaL
5/20/07, 11:51 PM
#10

Nu är det klart och jag sitter och tjuvhåller på en massa fina bilder! Jag var inte ens där Angel

Thomas-S
5/21/07, 12:09 AM
#11

Jag såg bilderna på Uppsala kendo forumet. Det var en del riktigt bra bilder.

AnnaL
5/21/07, 12:20 AM
#12

#11 Ja, UKK har förstås VIP-förmåner! ^_^

NaginatakaWiik
5/21/07, 11:20 AM
#13

Jag har också tagit en hel del bilder som även UKK kan få ta del av, det fastnade en del kendokas av någon märklig anledning… :)

Igår hade jag ingen hjärna efter tre timmar träning i solen och sen provgradering i dojon, men förhoppningsvis kommer det att bli lite bildbehandling ikväll. AnnaL kan lägga upp på UKK's forum.

Annons:
Upp till toppen
Annons: