Annons:
Etikett06-budohumor
Läst 589 ggr
AnnaL
2007-04-21 14:49

Skvaller: byta om i dojon

Jag måste dela med mig (det är ju nästan övervägande del kvinnor i det här forumet ändå!! :), jag har så himla roligt på kvinnoforumet på kendo world. Senaste tråden handlar om män som byter om i dojon med kvinnor närvarande.

"How do you folks handle it when a room full of men (including visiting sensei) just starting changing?"

Jag citerar godbitarna :D

Alison2805: "Theres something extremely hilarious about guys putting on hakama and THEN taking off their undies."

Gessho: "It happens at my dojo but the guys who do change on the floor hide behind a pile of mats"

bullet08: "you guys should visit highland games. ton of women changing their dresses in the middle of the field"

… och appropå att vi damer i Uppsala klagar på att vår bastu ligger innanför herrarnas, Lone Kitten: "we have to pass thru the men's changing rooms to get from the dojo to the women's changing rooms"

pgsmith: "Not sure if I was more embarrassed about the 60 something fellow with the hearts on his boxers, or his 60 something wife with the hello kitty panties!"

I vår dojo kan man se vilka som är blyga och inte :D Fatta hur många gånger jag har suckat över att vika min hakama på det smutsiga, kalla golvet i omklädningsrummet istället för på mattorna i dojon. Problemet med att bry sig om vad andra tycker…

Annons:
AnnaL
2007-04-22 13:44
#1

Jag har iofs också sett en karl göra helikoptern i en dojo. Med tenugi knuten runt… kompisen. Jag nämner inga namn.

Undrar om det är ett etikettsbrott…

Jime
2007-04-22 14:42
#2

Hmm, ja, hårfint skulle jag säga.. Men eftersom tenugi ändå var "på" så är det nog ok.

Upp till toppen
Annons: