Annons:
Etikett09-om-sajten
Läst 454 ggr
AnnaL
2007-04-02 15:42

Medlemmar online / mina inlägg

"En dum fråga: Kan man se någonstans vilka som är inne samtidigt som jag?"

Det finns inga dumma frågor här på iFokus; en hel del saker är faktiskt förvirrande.

Anledningen att jag ser dig online är att jag har markerat dig som favorit. Jag gjorde det genom att gå in på din sida och tryckte på en knapp uppe i högra hörnet. Efter det så ser jag dig i en ruta i ramen till höger här på alla sidor (det står "mina favoriter"). Gråa namn är offline, svarta är online.

Senare kommer man att kunna se vilka som är online under fliken "Medlemmar", men den fungerar inte nu eftersom Kendo iFokus inte är lanserad offentligt än. En annan sådan sak som inte fungerar nu är din flik "inlägg" under "min sida". Där ska man normalt kunna se de inlägg man har gjort i forumet och till artiklar, men än så länge är inläggen på Kendo dolda.

/Anna

Annons:
AnnaL
2007-04-11 00:15
#1

_"Senare kommer man att kunna se vilka som är online under fliken 'Medlemmar'"
_
Rättelse: det kommer man inte alls det: iFokus har ingen sådan funktion. Anledningen är att det är omöjligt att på ett säkert sätt kunna säga om medlemmen är på just Kendo iFokus eller om de har vandrat iväg till någon annan sajt (Kanin, bildredigering, pilsnerfilm…)
Enda sättet att se vilka medlemmar som är online är att markera dem som favoriter. Onlinestatus baseras då på en timerfunktion som räknar en medlem som online från det att den klickar på en länk till 20 min efteråt. (så klart förnyat för varje länkklick).

AnnaL
2007-04-15 22:06
#2

_"En annan sådan sak som inte fungerar nu är din flik "inlägg" under "min sida". Där ska man normalt kunna se de inlägg man har gjort i forumet och till artiklar, men än så länge är inläggen på Kendo dolda."

_Nu ligger vi lajv, så den här funktionen ska fungera.

Upp till toppen
Annons: